Salgs- og leveringsbetingelser for Onlinedøre  , cvr.nr. 27426794 (i det

følgende ”Onlinedøre”)

  1. Tilbud, ordre og accept

Enhver aftale sker i henhold til nærværende salgs- og leveringsbetingelser, og aftalen er

indgået, når kunden har afgivet bestilling via hjemmesiden www.online-doere.dk. Kunden

har selv ansvaret for afgivelsen af sin ordre, herunder men ikke begrænset til f.eks. valg af

standardprodukter, valg af specialprodukter, måltagning af vinduer, hvor det er udvendigt

karmmål, der skal opgives.

  1. Onlinedøre’s ydelse

Online-døre’s ydelse omfatter kun de i ordren specificerede produkter i sædvanlig god

kvalitet i

henseende til materialer og forarbejdning. Eventuelle tegninger, illustrationer samt

tekniske

data er vejledende og uden ansvar for Onlinedøre.

  1. Priser

Alle ordrer noteres til de på ordredagen gældende priser. Priser er inklusiv moms og andre

afgifter. Køber bortskaffer medfølgende emballage og bærer omkostningerne for dette.

  1. Fragt

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og

størrelse.

Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster:

post no.

fragt Danmark exclusive ikke brofaste øer kr. 650,- for indvendige døre og kr. 850 for vinduer og yderdøre.

  1. Levering

Levering sker med fragtsystemerne, Post Danmark eller egen bil. Vi leverer til Danmark ,

andre lande efter opgave Levering sker hos kunden på den adresse kunden har opgivet

ved bestilling. Onlinedøre

sørger for levering med fragt-systemet og/eller med egen bil. Forudsat at det er muligt at

køre

frem med stor bil, ellers forbeholder online-døre sig ret til at aflæsse på fortovet for købers

regning. Småpakker pakkes til forsendelse via Post Danmark mens større gods pakkes på

paller til forsendelse med fragtsystem eller egen bil. For småpakker og standardvarer er

aftalt, at disse kan leveres på kundens adresse uden forudgående besked. Fragtmanden

bestræber sig på at kontakte kunden forinden levering.

  1. Leveringstid

Såfremt intet andet er aftalt, finder leveringen sted 10 dage efter ordremodtagelsen for

Lager varer for special-varer 4-10 uger Indeholder ordren standardvarer og

Specialvarer leveres de samlet som spec. vare

leveres ordren samlet, idet kunden i modsat fald skal afgive flere ordrer for de enkelte

produkter. ONLINEDØRE kan kræve udskydelse af leveringstiden i tilfælde, hvor køber

kræver forandringer af ordren, Systemet generer et leverings dato. Denne skal betragtes

som

vejledende og kan variere +/- nogle dage, ved force majeure, jf. pkt. 12, eller i tilfælde,

hvor

arbejdet med leverancen må standses eller bliver forsinket ved offentligt pålæg. Online

døre

kan ikke gøres ansvarlig for forsinkelser der er ude af dennes hænder. Alle produkter

produceres hos tredemand. den opgivede leveringstid er vejledende og vil blive opdateret

når

Online døre har den endelige leverings dato.

PS: Specielt omkring specialfremstillede indvendige døre kan leveringsdatoen blive

udskudt, onlinedøre får dem produceret hos 3. mand og før afsendelse fra fabrikken går

varen igennem en kvalitetskontrol af en repræsentant fra Online døre for synlige og

visuelle fejl og i tilfælde af døre må reproduceres kan leveringstiden skydes med nogle

dage/uger, og kunden vil blive informeret herom

  1. Betalingsbetingelser

På online-doere.dk kan der betales med:

  1. Dankort/visa. Husk det ikke må

være højere end den gebyrsats som Nets har fastsat)

  1. Bankoverførsel (gebyr) (obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af

indsigelsesordningen. Læs hvorfor)

Der er forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret, for

at

benytte de respektive betalingskort og -måder, er oplyst i parentesen.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra online-døre. Når der er tale om

speciel fremstillet varer forbeholder Onlinedøre sig retten til at trække beløbet

tidligere. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

  1. Fortrydelsesret. Du har

Såfremt du ønsker at specialfremstillingen skal påbegyndes straks efter aftalens

indgåelse, så kan du afkrydse boksen i bestillingsprocessen om, at du accepterer at

fortrydelsesretten bortfalder, da fremstillingen påbegyndes straks.

  1. Reklamationsret

Når du handler på Onlinedøre har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det

betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen,

afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er

berettiget,

og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden

skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget

manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget,

vil

reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine

(rimelige) fragtomkostninger.

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Husk at

varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så

vi

kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Såfremt, der er tale om en berettiget reklamation og løsningen er ombytning af varen

kommer vi til dig. Vi afleverer den nye vare og tager den gamle med.

 

  1. Persondatapolitik

For at kunne betjene dig som kunde hos Onlinedøre behandler vi følgende person oplysninger om dig:

  1. Navn
  2. Adresse
  3. Telefonnummer
  4. E-mail adresse

Vi behandler dine personoplysninger med det formål at opfylde vores forpligtigelser i henhold til en kontrakt, eller for at efterleve det til enhver tide gældende lovkrav vi måtte være underlagt. Vi behandler alene dine personoplysninger når vi har et lovligt grundlag til det. Dette har vi når vi:

 

  1. Har modtaget et gyldigt Sam-tykke fra dig til behandle dine personoplysninger ifølge Persondataforordningens art. 6.1. (a)
  2. Opfylder vores forpligtigelser som følge af en indgået kontrakt ifølge Persondataforordningen art 6.1 (b)
  3. Skal overholde en retlig forpligtigelse ifølge ifølge persondataforordningen art 6.1. (c) Vores retlige forpligtelser fremgår bl.a. af bogføringsloven

 

Vi opbevarer dine data i mere end 5 år sammen med din ordrer  i tilfælde at efterleveringer, men efter 10 år slettes oplysningerne.

 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Men for at Online døre kan gennemføre en ordrer må kunde afgive følgende oplysninger : telefon numre. Navn og adresse samt e-mail

 

 

Online døre er dataansvarlig for de personoplysninger vi behandler om vores kunder.

 

Personoplysninger afgivet til Online døre videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og Onlinedøre registrerer ingen personfølsomme oplysninger om dig. Som kunde Dog vil din adresse blive videregivet til transportør i forbindelse med levering af varen.

 

Som kunde hos Online døre har du altid ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger. Du har også ret til indsigt i, hvilken oplysninger, der er registreret om dig. I visse tilfælde kan du endvidere have ret til at få dine personoplysninger enten berigtiget eller slettet, kræve vores behandling heraf begrænset, samt have ret til dataportabilitet. Disse rettigheder har du efter persondata forordningen og henvendelse i forbindelse hermed  rettes til Online døre via mail : info@online-doere.dk.

 

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du kan indgive din klage på www.datatilsynet.dk/ generelt-om-databeskyttelse/klage-til-datatilsynet/eller via følgende kontaktoplysninger.

 

Datatilsynet

Carl Jacobsens vej 35

2500 Valby

E-mail: dt@datatilsynet.dk